maandag 11 februari 2008

We hebben jeuk!

Help, mama en ik hebben samen jeuk! Het begon eigenlijk bij mama, die heeft het sinds gisteravond over het hele lijf tot tussen de vingers aan toe. Vanochtend vond mama dat ik ook wel heel huilerig was en toen ze onder mijn rompertje keek zat ik ook onder de jeukbultjes.

Mama heeft zich suf gepiekerd wat het kan zijn: is het het bad dat ze gisteravond heeft genomen? De Chinees die ze gisteren gegeten hebben - maar dat eten we toch wel vaker - ? Is er iets mis met het waspoeder - ook niks in veranderd en hyperallergeen... - ?

En bij de lunch viel het kwartje: het is de Pulmicort die mama op advies van de astma verpleegkundige weer is gaan gebruiken - deze geeft in sommige gevallen een allergische reactie met hevige aanvallen van jeuk. Mama loopt nl. tegen een bronchitis aan te hoesten en haar holtes zitten vol groene drap (net als bij mij trouwens, maar ja daar zijn mama en ik goed in: we doen alles samen en bijna tegelijk!). De astma verpleegkundige raadde aan weer aan de Pulmicort te gaan zolang dit duurde om erger te voorkomen... helaas is mama's lijf nu door het geven van de borstvoeding nog vol hormonen waardoor ze heftig op die Pulmicort reageert. Even niet doen dus, mama is er alweer mee gestopt. Ze zal wel weer erger gaan hoesten, maar dat is een stuk verdraagzamer dan tot op het bot toe jeuk hebben!

Geen opmerkingen: