zondag 30 december 2007

Regelnacht

Iedere borstvoedende mama kijkt er reikhalzend naar uit not: na zo'n 10 dagen krijgt de borstzogende baby het op de heupen en last een regeldag in: de baby heeft dan behoefte aan meer melk. Door vaker te voeden, passen de borsten zich aan aan de grotere vraag. Leuke truc van de natuur, waarna er dus weer volop melk is (niet dat dat een issue is bij mijn mama overigens).

De grap blijkt nu te zijn dat ik dit liever in de nachtelijke uurtjes plaats laat vinden. De afgelopen nacht heeft mama haar haren er zowat allemaal uitgetrokken, doordat ik ineens de hele nacht door behoefte had om te drinken. Oké, oké, voor haar misschien niet het meest ideale moment, vooral omdat ik al lekker tussen de 3,5 en 4 uur tussen de voedingen liet schieten en mama zo toch wel wat bij kon tanken in de nacht, maar wat wil je? Ik ben toch zeker ook 's nachts geboren, dus ga ik lekker regelnachten... doh!

Geen opmerkingen: